Semantix styrker sin brandposition med ny brandstrategi

Semantix, Nordens største udbyder af sproglige ydelser, lancerer snart en større rebranding af virksomheden. Lanceringen omfatter en ny brandplatform, en ny visuel identitet og en udvidet digital kundeoplevelse.

Markedet for oversættelse og sproglige ydelser generelt gennemgår i øjeblikket en omfattende digital transformation. Som et led i denne proces har Semantix i samarbejde med brandagenturet Identity Works udviklet en ny brandstrategi og en ny visuel identitet.

Vores brand er motoren i vores digitale transformation. Vores nye brandstrategi og visuelle identitet giver os de rette forudsætninger for at tage en førende rolle i den løbende udvikling af forretningen”, siger Annika Hampf, Chief Marketing Officer hos Semantix.

En central del af rebrandingen har også været at implementere den digitale kundeoplevelse.

”For en digital servicevirksomhed som Semantix går brandudvikling og digitale kundeoplevelser hånd i hånd, og det er utroligt spændende at få mulighed for at udvikle disse dele parallelt med hinanden”, fortæller Bjarne Otterdahl, CEO for Identity Works.

Den nye visuelle identitet vil blive lanceret den 25. april, og den digitale platform og de digitale tilbud lanceres gradvist i løbet af det kommende år.

Med en årlig omsætning på 1 milliard SEK og mere end 50 års erfaring med at hjælpe mennesker og virksomheder med at stråle på alle sprog er Semantix markedets førende udbyder af sprogteknologiske, flersprogede serviceydelser. Med base i Norden og stor global rækkevidde tilbyder vi vores kunder et partnerskab, der dækker alle sproglige behov i form af oversættelse, tolkning og avancerede sprogløsninger. Kort sagt kombinerer vi vores ekspertise med teknologi for at hjælpe vores kunder med at styrke deres forretning ved hjælp af intelligente sprogløsninger. Læs mere på www.semantix.com.

Annika Hampf, Chief Marketing Officer
annika.hampf@semantix.com